E-MAILMARKETING

E-mailmarketing is een van de kanalen met een hoge ROI en biedt volop kansen voor jouw bedrijf om te groeien. E-mailmarketing is populair bij bedrijven. Relatief lage kosten, mogelijkheden tot personalisatie, efficiency en de snelle responstijd zijn hier de oorzaken van. Mogelijkheden om een betere klantenservice en beleving te bieden, opties voor cross-selling en de perfecte meetbaarheid maken e-mail een uitermate aantrekkelijk kanaal om jouw (potentiële) klanten te bereiken.

Wil jij in groot volume je doelgroep bereiken?

We besteden dagelijks veel tijd aan het checken, lezen en schrijven van onze e-mails. Wanneer een boodschap niet correct aan ons wordt getarget of wanneer deze de aandacht niet trekt, gaan we snel door met de volgende e-mail. Lage tolerantie voor afleiding via e-mail maakt het voor bedrijven erg lastig om klanten en prospects écht te bereiken. De oplossing? Een efficiënte en gerichte e-mailmarketing strategie.

Effectieve e-mailmarketingcampagnes kunnen de beste vriend zijn van een (online) onderneming. Het is mogelijk om een grote groep personen tegen relatief lage kosten te benaderen. Campagnes die op de juiste manier worden getarget en voorzien zijn van een goede timing, kunnen het gewenste effect bereiken wanneer ze naar een goed gesegmenteerde database worden gestuurd. De e-mailmarketing experts van EQ helpen u hier graag mee.

E-MAILMARKETING TRAJECT

Aan de hand van een e-mailmarketing onderzoek kijkt EQ hoe de e-mailmarketing processen binnen jouw organisatie verbeterd kunnen worden. Hoe de doelgroep wordt gesegmenteerd. Doelstellingen, KPI’s en targets worden gezamenlijk bepaald. Op basis van jouw ambities en onze verwachtingen wordt vervolgens een plan van aanpak opgesteld. Hierin worden operationele en/of consultancy werkzaamheden in een planning uiteengezet, waarna gestart wordt met de implementatie en executie. Kennisdeling staat in deze fase centraal.

Resultaten worden na iedere mailing en ook periodiek geanalyseerd om tot (nieuwe) inzichten te komen. Door middel van dashboards en rapportages  worden resultaten aan je gerapporteerd. Resultaten en nieuwe inzichten worden structureel met jou besproken om de afgesproken doelstellingen goed te kunnen bewaken. Nieuwe actiepunten worden op basis van onze inzichten en jouw wensen geformuleerd. 

error: